søndag den 4. maj 2008

Dag 310, Skinne 23

Så er jeg nået til den sidste skinne!

Det er dog ikke den allersidste skinne, nærmere den sidste af de første skinner, for der skal nok et par ekstra skinner til, for at få lavet de sidste justeringer.

I morgen skal jeg til tandlægen, og der skal vi finde ud af, hvad der skal ske fremadrettet.

Jeg har selv en ide om hvad der skal rettes:
A: Disse tænder lidt frem
B: Måske drejes en anelse, og fjernelse af misfarvning
C: Fjernelse af mellemrum



D: Tandstillingen omkring hjørnetænderne er ikke helt symmetrisk.
E: Stort mellemrum fanger madrester.

Nu lyder det jo nærmest som om, at jeg er meget utilfreds med resultatet, men det er slet ikke tilfældet - faktisk er det utroligt så langt jeg er nået!

Der er bare lige et par småting, der skal justeres.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

hej anders,

Du skrive i din blog, at du i starten havde nogle problemer med at tale tydeligt. Holdt det nogensinde op? eller hvor længe følte du dig hæmmet af bøjlen i den henseende?

mvh peter

Anders J sagde ...

Hej Peter,

Det tog vel ca. 1-2 uger at komme over problemerne med udtalen da jeg begyndte med Invisalign.

Det kan dog også ske, at man de første 1-2 dage efter man tager en ny skinne i brug får lidt bøvl med tungen. Alle skinner er forskellige så en ny skinne vil påvirke din tunge lidt anderledes end den gamle. Hvis man taler rigtigt meget en dag, hvor man har taget en ny skinne i brug, kan den nye skinne godt genere lidt, og så kan talen blive lidt ulden. Det sker dog ikke særligt ofte.

Generne er dog meget små, og jeg tvivler på, at andre kan høre det, men hvis du arbejder som radio-vært kan det måske godt give problemer ;-)

Mvh. Anders

invisalign wexford sagde ...

love to try it..i wanna try it on so that i could have a beautiful smile also just like you..