onsdag den 11. juli 2007

Dag 14, Skinne 2

Jeg tog skinnesæt nummer 2 i brug en dag for tidligt, for der var kommet en lille revne i skinne 1 i overmunden. Måske har det noget at gøre med, at jeg i begyndelsen havde svært ved at få skinnerne af mine meget store fortænder i overmunden. Nu har jeg dog fundet et lille trick, som hjælper. Hvis man først tager skinnen ud af de attachments, der sidder i siderne, så kan man bruge skaftet af et stykke plastikbestik til at få skinne af fortænderne. Man holder skaftet på plastikbestikket vandret, og så sætter man det ind mod tandkødet og presser oppe fra og ned på skinnen. Dermed får man et jævnt pres, som nemt får skinnen til at hoppe af.

Skinnesæt nummer to strammer meget mere en sæt nummer 1. Jeg er øm i tænderne og kan mærke det, når jeg tygger. Men jeg håber det går over om et par dage - det er vel tegn på at Invisalign er effektivt :-)

Ingen kommentarer: